نوشته شده توسط : علیرضا نفیسی
مبارزه با نهیلیسم

نــــــــقد و بـــرســـــــــی

اعمالی که گناه محسوب می شوند فقط به این دلیل نیست که دارای عذاب بعد از مرگ هستند بلکه خود نفس چنین اعمالی در حین انجام حامل عذاب است، و این نوع اعمال محصول افکار و امیال ناحق هستند که آنها نیز معلول صفت های زشت باطنی می باشند و این زشتی باطنی خود را به شکل چنین اعمالی نشان می دهند.زنا به رابطه جنسی ای گفته می شود که در آن هیچ عهد و وفا و الفتی نباشد.

ایمانوئل کانت که یک فیلسوف آلمانی و از مهمترین اندیشمندان اروپایی بوده، ازدواج را تنها شکل انسانی روابط جنسی میان زن و مرد می داند.مخیله او تصدیق می کند که شکل های دیگر روابط جنسی غیر طبیعی و حیوانی می باشند.


مطابق مضمون مسطورات فلسفه سیاسی کانت؛ روابط جنسی به خودی خود روابطی حیوانی بوده و رابطه جنسی نامشروع میان زن و مرد آن دو را در حد حیوانات فرو می آورد. و این تنها ازدواج است که می تواند روابط جنسی میان زن و مرد را انسانی سازد.


وی در درس های اخلاق خود چنین گفت: اگر کسی جزیی از وجود خویش را به دیگری واگذار کند، در این صورت تمام هستی خود را واگذار کرده است؛ زیرا انسانیت، امری یگانه و (غیر قابل تجزیه) است. کسی که بخشی از وجود خود را وقف دیگری کند، تمام هستی خود را وقف او کرده است.


حال بهتر می توان درک کرد چگونه یک روسپی مبدل به یک موجود سخیف خود باخته می شود.


نیاز جنسی یک نیاز کاملاً عاطفی وقلبی و روحی است و تلاشی برای رهائی از انزوا و حبس روح در تن است .زانی همچون یک زندانی سلول انفرادی که هر چه که دیوار زندانش را می کند تا خراب کند و آزاد گردد دیوار زندان ضخیم تر می شود و جداره های زندان به بدن زندانی نزدیکتر می شوند. عذاب زنا از این هم هولناکتر است .


رابطه جنسی ، مبادله و اتحاد دو روح است درحالیکه برای لحظه ای روح از تن فرا می رود . حال اگر چنین واقعه رخ ندهد در واقع روح مستمراً در اصطکاک تن قرار می گیرد و فرسوده و دیوانه می شود. اینست که آدمهای هرزه و زنا کار بسوی تشنج و جنون می روند و مستمراً هم هرزه تر و شهوتباره تر می شوند و ناکامتر و قحطی زده تر و زندانی تر . حالت جهنم را دارند که هر چه به آن داده شود باز هم به دنبال زیادتر است . خدا در قرآن می‏فرماید : « یوم نقول لجهنم هل امتعت و تقول هل من مزید »به جهنم می‏گوئیم پر شدی‏ ؟ سیر شدی ؟ می‏گوید آیا بازهم هست ؟ (1)


 و این در حالی است که مستمراً به یکدیگر مبتلاتر ونیازمندتر و نومیدتر می شوند ولذا این رابطه بسوی نفرت تا سرحد انتقام می رود. درحالیکه در رابطه حلال، روح به سمت رهائی و بی نیازی میرود. زنا، بزرگترین عذاب روح است.

 

امام صادق (ع) فرمودند : روز قیامت که میشود زن زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه ( و گناه ) افتاده است بیاورند ، آن زن گوید : پروردگارا تو مرا زیبا آفریدی و به همین خاطر من گرفتار فتنه و گناه شدم ، سپس ، حضرت مریم (ع) را روبرویش آورند و به او گویند : آیا تو زیبایی یا حضرت مریم (ع) ، ما او را زیبا آفریدیم و دچار فتنه و گناه نگشت،

و هم چنین مرد زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه افتاده بیاورند و آن مرد گوید : بار پروردگارا تو مرا زیبا خلق کردی و از این جهت زنان به سوی من مایل شدند و مرا به زنا انداختند ، یوسف (ع) را نزدش آورند و به او گویند : تو زیباتری یا این ؟ ما او را زیبا خلق کردیم و با این حال به گناه نیفتاد.

 و همچنین مرد بلا و گرفتاری دیده ای را که به خاطر ابتلایش به بلا و گرفتاری به فتنه و گناه افتاده بود آورند ، آن شخص گوید بار پروردگارا بلا را بر من سخت کردی تا دچار فتنه و گناه شدم ! پس حضرت ایوب (ع) را بیاورند و بدان شخص گویند: آیا بلای تو سخت تر بود یا بلای این ؟ او ( حضرت ایوب (ع) ) هم گرفتار بلا شد ولی به گناه نیافتاد.

روضة الکافی جلد 2 صفحه 32 حدیث 291 ، حیات القلوب جلد 1 صفحه 206 

 

هفت آسمان و هفت زمین و کوه ها پیر زناکار را لعنت می کنند و تعفّن عورت زنا کار جهنّمیان را اذیّت می کند. (نهج الفصاحه ، حدیث 634)

 

روز قیامت چهره زناکاران از آتش مشتعل است. (نهج الفصاحه ، حدیث 631)



 

امام صادق علیه السلام : سخت ترین مردم از جهت عذاب در قیامت زناکارانند. ثواب الاعمال ص600

پی نوشت1:حجاب/مطهری/117

 

http://tafakore3.persianblog.ir/post/6






:: بازدید از این مطلب : 706
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست